Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Ryan Gosling, Emma Stone, J.K. Simmons, Finn Wittrock, John Legend, Rosemarie DeWitt, Jason Fuchs, Sonoja Mizuno, Jessica Rothe, Candice Coke, Hemky Madera (více)Obsahy(2)
Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí. (Freeman Ent.)
Videa (26)
Recenze (1 154)
Další Chazellova trefa, o nadšení bych ale (po rozjezdovém prvním zhlédnutí) nemluvil. Možná jsem viděl moc starých muzikálů, tahle pocta/aktualizace se ale drží až moc při zemi na to, aby patřila mezi špičková díla. Samozřejmě chápu, že byly produkční možnosti omezené a že hudební vložky záměrně slouží komornímu příběhu. V tomhle směru mě ale prostě nic neoslnilo, takže je velká klika, že je La La Land muzikálem až v druhé řadě. Čím je především? Samozřejmě další moderní romancí, která se nebojí tnout do živého, a právě tady Chazelle znovu prodává svoji ničivou dramatickou sílu. Jeho schopnost natočit přímočarou žánrovku, která je univerzální až běda, je tu opět vytěžena na maximum. A ačkoliv nemůžu říct, že by mě La La Land stoprocentně sebral (Whiplash je o úroveň výš), pořád se jedná o nádherný biják, který si nějakou tu sošku určitě zaslouží. (8/10) ()
Zeby po dlhej dobe svitala v krajine snov nadej na nove, dokonale filmove herecke duo, ktoreho vzajomna zohratost robi ich spolocne chvile pred kamerou ked uz nie nezabudnutelnymi, tak aspon divacky velmi vdacnymi...?!? Crazy,stupid love a La La Land su v tomto smere viac ako radostnym prislubom. Here' s to them...! ()
Lahůdka, ve které si mě Chazelle jako diváka krásně povodil. Celé to krásně vypadá i zní, ale dlouho jsem měl problém přizpůsobit se tomu, že La La Land je až moc velké retro a pocta starým muzikálům. Dokud se neukázalo, že režisér si ty silné emoce, krutě pravdivé momenty a trošku drsnější zacházení s hrdiny šetří na poslední třetinu. Ta mě regulérně rozbila. A právě kontrast krásného snového světa plné barev a lásky a reality, která bývá ke snílkům někdy hodně krutá, posouvá La La Land mezi filmy, které je prostě nutno vidět. ()
Bylo nebylo, jednou takhle na vánoce na jedné z ucpaných highways v šíleném kalifornském pařáku se seznámí dívka s mladíkem. Seznámí se zvláštně... On ji vytroubí, ona mu ukáže fakáče. On je pianista snažící se v době salsy hrát po klubech jazz, ona chce být herečkou a jede na další z nekonečných komparzů, kde jí nakonec vždy řeknou - ne děkujeme. Takhle nějak začíná ona milostná romance. Hned v zácpě máme první píseň i tance a celé to bylo takové přibarvené aromatizované. Barevná auta, barevně odění lidé navíc v rámci korektnosti různých barevných pletí v letním vánočním prostředí... Zkrátka jsem si říkal eh.. co to ? Jak se rovíjí romance dojde i na další song na vyhlídce a tam už jsem krapet chytil slinu, protože se pár pokoušel stepovat a tančit. Aby bylo jasno, já rád jazz (i když raději mám swing) a staré klasické americké muzikály miluji. Proto jsem se neustále nemohl zbavit nutnosti srovnávat. A aby bylo ještě jasněji, líbí se mi hezké ženské a ať jsem dělal co jsem mohl, krásku jsem v hlavní hrdince hledal těžko. Emma Stone je taková typová obdoba Denise Richards ovšem po dekompresi kdy jí tak nějak vylezly oči z důlků a tlak jí způsobil předkus. Naštěstí to zachraňovala hezkou postavou, hezkým hlasem a uměla se i hýbat. Od poloviny filmu sledujeme romantické drama, kdy hrdinové ví co by dělt profesně chtěli, dělají profesně co nechtějí, ale toho vysněného se jim nedaří dosáhnout. Každý sám cítí, že na sobě děláním něčeho jiného (v případě klavíristy dokonce hraní hudby, kterou opovrhuje) páchají na sobě zradu. Ale takový je reálný život. Film je rodělen do čtvero ročních období, přičemž mezi podzimem a závěrečnou zimou uteče 5 let. Muzikálovým film začne být zase až ke konci, který mne konec opravdu dostal. Byl totiž naprosto reálný, ze života. Žádný Hollywood. A uvědomil jsem si, že vlastně bylo dobře, že Emma Stone není žádná kráska, protože i tím vlastně celý film získal punc reálnosti. La La Land je o dvou lidech, kteří se potkají, snaží si plnit své sny a když se jim to nedaří, vzájemně se podporují byť to pro ně znamená odloučení a zásadní změnu.... Víte, byl jsem na tuhle ,,nádheru'' velmi zvědavý. Oscarová záležitost, všemi opěvovaná, říkal jsem si ha, jak to projde u mne a nasadil jsem opravdu jemné síto pro kritiku. A ono je to opravdu dobré, ale došlo mi to až na konci. A dobré je to jako celek , nic z toho nevyčuhuje. Je to dobrý film, není to muzikál jak jsme zvyklí, je to něco jiného. Ale ten film je vlastně i o tomto žánru hollywoodských muzikálů a snad i umírajícím jazzu (i když ten je nesmrtelný). Nicméně myšlenka byla zajímavá, lpěním na tradicích a ortodoxním vyjadřování tvoříme konzervu. Nejdeme s dobou. Staří sem tam ochutnají, ale mladí raději čerstvé. A pokud se jim cokoliv staré, čerstvě neupraví, nebudou mít o to zájem. A týká se to prakticky všeho. Jazzu, muzikálů, historie... Šiřme vše mezi mladé, upravujme, ale neprzněme! Až se zapomene, bude jedno jak dobré to bylo! Dávám za 5 zatroubení klaksonu ! * * * * * () (méně) (více)
Příliš málo muzikál či naopak až příliš muzikál. Těžko říci. V první třetině jde ještě o regulérní muzikál, kde jedno skvěle zrežírované hudební číslo na jeden záběr střídá druhé. Jenže pak se zpěv vytrácí a zůstává zaláskovaný (a vizuálně kochavě nádherný) hold technicolorové éře Hollywoodu a klasickému jazzu. Sice stále v podobě hudebního/tanečního filmu, ale nikoli muzikálu v pravém smyslu. Nebo naopak je tu písní přespříliš a úvodní třetina se měla rovněž obejít bez nich jako většina zbylé stopáže. Rozhodně to však mělo být o patnáct či dvacet minut kratší. Trn z paty tomu ovšem vytrhává hořkosladké "vždycky budeme mít malovanou Paříž" finále. Tam bych tomu odpustil první poslední. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (58)
- Radiová stanice KJAZZ, o které mluví Mia (Emma Stone), je skutečná. Vysílá na frekvenci 88.1 v Kalifornii a provozuje ji California State University. (jirka.jindra11)
- Ryan Gosling (Sebastian) sa 4 mesiace pred natáčaním dennodenne učil hrať na klavíri tak, aby bola jeho rola jazzového klaviristu čo najviac uveriteľná. (readan)
- Na mobilu Mii (Emma Stone) vidíme kromě upozornění na konkurz také datum 25. ledna. O něco později je ve filmu scéna v restauraci, kdy je Sebastian (Ryan Gosling) vyhozen z práce na Vánoce. (orkadimenza)
Reklama