Režie:
Michael MannScénář:
Troy Kennedy-MartinKamera:
Erik MesserschmidtHudba:
Daniel PembertonHrají:
Adam Driver, Penélope Cruz, Shailene Woodley, Gabriel Leone, Sarah Gadon, Alessandro Cremona, Jack O'Connell, Patrick Dempsey, Daniela Piperno, Lino Musella (více)Obsahy(2)
Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (193)
Patrně z toho důvodu, že neproniknutelného Ferrariho sledujeme často optikou žen, které ho obklopovaly, je ten film zvláště odtažitý a z nedostatku vhodnějšího slova mě napadá pojem "pustý". Mann s Messerschmidtem bohužel některým scénám nejsou schopni odpárat ten pocit toho, že za támhletou čárou končí filmový plac a problém digitálního snímání, které má tendence vytvářet úzké ostřící pásy, které zdvourozměrňují obraz je zde o to patrnější, o kolik je režisér střídá se svými typickými ultradetaily na hlavy postav, skrze které stále informuje o prostoru. Na všechno dá zapomenout naštěstí naprosto neuvěřitelný Adam Driver, jehož výkon přesně splňuje moje nároky na to, že během sledování zapomenete, že se díváte na toho onoho herce. Díky tomu se vlastně i těším, že na to půjdu podruhé, protože při mé první projekci jsem se při scéně ústřední bouračky zrovna byl vyčůrat. ()
Nie je to priamočiara limonáda ako Ford vs. Ferrari, ale chvalabohu ani rozvláčny gýčový životopis ako House of Gucci. Remeselne umne vyskladaný príbeh z pár mesiacov života Enza Ferrariho, konkrétne v roku 1957, kde jednotlivé udalosti reprezentujú kľúčové črty ústredného hrdinu. Takto sa točia biografie. Herci príjemní, no nič svetoborné ale Penelope Cruz mala strašne otravný prízvuk. ()
Formulu 1 mám rád už od detstva, celkovo motoršport, takže akémukoľvek filmu z tejto sféry sa pochopiteľne poteším. Inak tomu nebolo ani pri Ferrari. Ale napokon som bol akosi sklamaný. Enzo Ferrari bol rozhodne zaujímavá postava histórie motoršportu, a jeho život bol vcelku turbulentný. Od filmu som očakával ale určite niečo viac, ako neustále Enzove dilemy a osobnostné krízy. Vizuál bol síce skvelý, ale od dejovej línie by som čakal isto viac. Napokon sa však z Enza stala legenda, ktorý dodal značke Ferrari potrebný lesk. Film o ňom však pôsobil pre mňa priemerne, na 3* ()
Nuž dlhšie než také preteky F1 a to je čo už povedať, lebo vo filme sa okrem suchého Drivera, ukričanej Penelope a jedného pekného záberu na bláznov, čo vyhľadávali smrť, veľa dokopy neudeje. Len malá promiskuita. Nevravím ale, že to bolo zahrané, obaja spomínaní to dali naozaj skvele a Driver asi aj lepšie ako v Guccim, hoci neviem, či Enzo bol naozaj taký bezemočný, ako ho stvárnil. Odteraz by však Driver len Talianov mal hrať a Cruz ten temperament asi ani nehrala, tam Bardemovi doma určite vázy okolo ucha lietajú. Film bol z polovice teda o rodinných záležitostiach a z polovice o legendárnych Mille Miglia, takéto preteky samovrahov sa dnes už nevidia. Ale spojením týchto tém je film neúplný, takže mu nakoniec ani vyše dve hodiny nestačili, to už bolo skoro na seriál. Pre tých, ktorí vo Ferrari videli naposledy Schumachera, to bude ale príjemné spestrenie. ()
Mám taký reálny dojem v tom zmysle, že ponúkajúci sa teaser trailer na daný titul, je napokon predsa i oveľa vhodnejšou alternatívou, ako povedzme venovať viac ako dve reálne, a k tomu trebárs ešte i »pocitovo« o niečo dlhšie hodiny tomuto úplne nevydarenému titulu ako celku, keďže je tak akosi až ťažko-nestráviteľným, až tomu skoro vôbec ani nerozumiem, ako je to vlastne možné? Kde sa stala chyba? • Hollywoodsky režisér nakrútil akože biografický počin o talianskom, titulnom predstaviteľovi, čo asi nebol príliš najlepší nápad, v ktorom americkí hereckí predstavitelia, rozprávali s akýmsi divným, talianskym akcentom, resp. i s množstvom divných replík zo strán neustále sa prezentujúcich [mimoriadne nudných] postáv, a to teda konkrétne i za priameho doprovodu miestami až neznesiteľnej, chaotickej montáže, alebo dokonca tiež používaného, hudobného motívu z predchádzajúceho hitu Gladiátor, a to ani vskutku nehovoriac o naprosto prekérnom, hereckom prejave zo strany ústredného protagonistu Adama Drivera, ktorý sa podľa môjho pragmatického názoru do titulnej úlohy absolútne nehodil, čo v konečnom dôsledku neveštilo nič dobrého, a čo sa v podstate naplnilo až do poslednej bodky. • Ak by bola taká možnosť, tak by som si snáď nielen iba od režiséra Michaela Manna - vypýtal «tučné odškodné» najmä za to, že som venoval svoj voľný čas takejto nezmyselnej zlátanine, z ktorej sa dokonca možno »obracia v hrobe« i sám Enzo Ferrari, ktorý istotne nie je spokojný s týmto mdlým spracovaním, zaváňajúcim prapodivnou atmosférou, z ktorej na mňa stále dýchalo akési nekonečné, pocitové utrpenie, čo sa každou ďalšou scénou iba umocňovalo, ak aspoň nepočítam i zopár svetlejších momentov naprieč dianím, kedy sa konečné [z]hodnotenie zastavilo len na dvoch, ozajstne biednych hviezdičkách, pričom nechýbalo veľmi veľa, aby som zišiel ešte nižšie, čo by už zaváňalo naozajstnou katastrofou. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (33)
- Ve Spojených státech měla společnost STX, která film financovala, původně uvést film přímo na streamovací službu Showtime, dokud společnost NEON nezískala práva na distribuci filmu ve Spojených státech (od STX) necelé dva měsíce před jeho světovou premiérou na filmovém festivalu v Benátkách. (Johnny.ARN)
- Patrick Dempsey přišel při odbarvování vlasů na bílo kvůli roli Piera o všechny vlasy. V jednom rozhovoru uvedl, že mu vlasy vypadaly a na hlavě mu zůstala svatozář. Přiznal, že si měl místo odbarvování zvolit paruku. (Johnny.ARN)
- Společnost NEON zaplatila pouze 15–17 milionů amerických dolarů za získání práv na film ve Spojených státech a také utratila 7 milionů dolarů za uvedení filmu na trh. (Johnny.ARN)
Reklama