Adrenalinová jízda po rozvrácené Americe blízké budoucnosti, která balancuje na ostří nože. (Vertical Entertainment)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (126)

InJo

všechny recenze uživatele

Tak trochu Garlandova Apokalypsa, v níž se čtveřice novinářů vydává do srdce temnoty napříč hroutící se Amerikou. Víc než reflexe rozdělené společnosti (tohle palčivé téma se tu kupodivu řeší vlastně jen dost okrajově) to ale funguje spíš jako děsivý obraz (setsakra nebezpečné) práce válečného reportéra. Kirsten Dunst ve své možná životní roli a zatím jednoznačně nejkonzistentnější, nejpoutavější a hlavně nejsnáze srozumitelný Garlandův režijní počin. Jen holt ne (až) tak hluboký a inspirativní, jak bych si přál. 75 % ()

Slarque

všechny recenze uživatele

Vypadalo to jako válečné sci-fi, ale realita je jako obvykle u Alexe Garlanda někde jinde. Ve skutečnosti je to filmová pocta válečným fotografům, která je lepší než  všechny filmy natočené podle osudů slavných fotoreportérů. Garland totiž necítil potřebu nechat se svazovat realitou. Také jeho alternativní současnost je výborně vybalancována od faktu, že geograficky neodpovídá aktuálním náladám ve společnosti, až po moudré rozhodnutí, že nebude nic vysvětlovat, jen nás hodí přímo do válečné zóny. I ten uzavřený kruh, ve kterém začneme s americkým prezidentem a v úplně jiné náladě s ním skončíme, je výborný. Kirsten Dunst už není tak často vidět, o to hezčí to je, když má co hrát. Vlastně skoro perfektní (90%). ()

hroubek

všechny recenze uživatele

Nepříjemná, cynická a hodně depresivní podívaná. Režisér a scénárista Alex Garland si pro nás připravil svůj divácky nejvděčnější film, který nám ukáže, jak by vypadala Občanská válka v USA. Garland se rozhodl, že svůj film bude vyprávět víceméně vizuálně a epizodicky. A tahle vypravěčská forma filmu velmi sedí. Režisér se soustředí na to, co se děje, jakým způsobem se to děje, a jak se lidi staví k tomu, že se válčí v jejich domovině. Někoho to děsí, jiní si hrají na patrioty chránící své území, a jiní si užívají, že zmizel řád a můžou dělat bez následků, co chtějí. A pak tu jsou naši hlavní hrdinové, kteří cynicky všechno fotí a zaznamenávají. Je zajímavý sledovat jistou odevzdanost a odosobněnost, kterou vyzařuje hlavní hrdinka. Viděla toho tolik, že se naučila být jen pozorovatel, a nemá žádné emoce a soucit s obětmi této války. Garland ve filmu pokládá zajímavé myšlenky, a nebojí se mnohými scény tnout do živého. Po filmařské stránce odvedl Garland velmi dobrou práci. Film umí být znepokojivý, napínavý, depresivní a smutný. Technická stránka filmu je výborná. Hudba, zvuky, kamera, střih, všechno funguje luxusně. Hodně moc se mi líbilo, jak režisér pracuje s napětím a stupňuje to, co se ve filmu děje, až se dostaneme do velkolepého závěru, který je menší akční inferno. Akční scény se režisérovi dost povedli a jsou velmi působivé. Kristen Dunst odvedla dobrou práci a parádně zahrála svou postavu. Wagner Moura je hodně dobrý a v této roli mi sedl. Cailee Spaeny má velmi vděčnou roli a je v ní moc dobrá. Stephen McKinley Henderson nemá tolik prostoru, přesto si zvládne ukradnou pár scén pro sebe. Nick Offerman a Jesse Plemons jsou výborný a zahráli své postavy přesně. Samotný film se mi dost líbil. Osobně jsem čekal, že se bude více soustředit na postavy a půjde se více na dřeň. To se sice nestalo, ale nemůžu říci, že bych byl zklamaný z toho, co jsem ve výsledku dostal. Občanská válka je silný a zajímavý film, který má co říci. ()

pepo

všechny recenze uživatele

Kolaps sa pravdepodobne nestane budúcou klasikou. Vo výsledku pôsobí hlavne ako varovanie nad súčasným smerovaním (nielen) Ameriky. Dokáže ale poskytnúť množstvo filmárskeho kumštu a aj tém na premýšľanie a debatu. Neočakávajte teda akčnú smršť ani kopanie do rôznych politických táborov. Tvorcovia sa tu venujú skôr následkom toho, kam toto všetko môže smerovať. A dúfajme, že nepôjde o žiadnu prorockú záležitosť. ()

Ivoshek

všechny recenze uživatele

Aby to dávalo smysl, musel by tvůrce aspoň v nějaké rozumné míře vystavět logiku konfliktu. Jinak je to v podstatě jen putování party novinářů od přestřelky k přestřelce. Některé válečné scény jsou i zajímavé, bohužel ne dost. Poslední bod je posedlost amerických filmařů dělat z bílých obyvatel mimo velkoměsta agresivní a zaostalé idioty, tohle klišé mě už dost nebaví. Pokud si někdo chce dát válečný film, kde je v hlavní roli novinář, spíš doporučuju sáhnout po starém Salvadoru od Stonea. Pokud spíš apokalyptickou road movie po Americe, pak se přímo nabízí Cesta. Tedy jsem nic objevného nenašel. ()

Zajímavosti (16)

• Kirsten Dunst uviedla, že po dokončení produkcie filmu bojovala s posttraumatickou stresovou poruchou (PTSD). "Cítila som sa naozaj prázdna," povedala. (Arsenal83)
  • V době uvedení se snímek stal doposud nejdražším filmem studia A24. Rozpočet snímku se vyšplhal na 50 milionů amerických dolarů. (Kukelnik)