Previous Page  14-15 / 27 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 14-15 / 27 Next Page
Page Background

Most na hrázi rybníka je tvořen jediným

vysokým obloukem o desetimetrovém

rozpětí. Vystavěn je z neopracovaného

lomového kamene. Představuje vý-

znamnou památku technického charak-

teru a zároveň je dokladem konstrukční

stavby 19. století.

Kamenný jedno-obloukový most posta-

vený v roce 1593 stavitelem Antonínem

Vlachem přes hluboké údolí Radslavic-

kého potoka. V minulosti byl považo-

ván za nejvyšší most u nás. Most sloužil

svému účelu až do třicátých let 20. sto-

letí.

Stavba byla dokončena roku

1946. Klenutý most, s 9 pilíři,

o délce 125,5 m a výšce cca

25 m, byl postaven z kame-

ne a betonu, na viditelných

plochách s obkladem zdiva.

Jednotlivé pilíře se od země

zužují z 3,8 m na 2 m.

Stavba byla dokončena roku

1950. Klenutý most, s 8 pilíři,

o délce 155,4 m a výšce cca

27 m, byl postaven z lomové-

ho zdiva prokládaného žele-

zobetonovými pásy.

Nachází se v Balinském údolí na

okraji cípu lesa na pravém břehu říč-

ky Balinky přibližně půl kilometru

po proudu pod posledním stavením.

Kolomazné kameny sloužily sedlákům

k výrobě mazadel. Kámen je vytesaný

do podoby mělké mísy s malým otvo-

rem na dně prohlubně.

Stavba byla dokončena

roku 1953. Spodní stavba

je betonová s kamenným

obkladem, nosná kon-

strukce ocelová. Most

s šesti pilíři je dlouhý té-

měř 236 m a ční do výšky

23,6 m. Oblouk má polo-

měr 300 m.

Most

vDolní Libochové

Vysoký most

Kolomazný

kámen

Železniční most na Františkově

ve VelkémMeziříčí

Železniční most v Potokách 1.

u VelkéhoMeziříčí

Železniční most v Potokách 2.

u VelkéhoMeziříčí

33

34

35

12

13

(16,5 km)

31

(3 km)

32

(4 km)

36