Most na hrázi rybníka je tvořen jediným
vysokým obloukem o desetimetrovém
rozpětí. Vystavěn je z neopracovaného
lomového kamene. Představuje vý-
znamnou památku technického charak-
teru a zároveň je dokladem konstrukční
stavby 19. století.
Kamenný jedno-obloukový most posta-
vený v roce 1593 stavitelem Antonínem
Vlachem přes hluboké údolí Radslavic-
kého potoka. V minulosti byl považo-
ván za nejvyšší most u nás. Most sloužil
svému účelu až do třicátých let 20. sto-
letí.
Stavba byla dokončena roku
1946. Klenutý most, s 9 pilíři,
o délce 125,5 m a výšce cca
25 m, byl postaven z kame-
ne a betonu, na viditelných
plochách s obkladem zdiva.
Jednotlivé pilíře se od země
zužují z 3,8 m na 2 m.
Stavba byla dokončena roku
1950. Klenutý most, s 8 pilíři,
o délce 155,4 m a výšce cca
27 m, byl postaven z lomové-
ho zdiva prokládaného žele-
zobetonovými pásy.
Nachází se v Balinském údolí na
okraji cípu lesa na pravém břehu říč-
ky Balinky přibližně půl kilometru
po proudu pod posledním stavením.
Kolomazné kameny sloužily sedlákům
k výrobě mazadel. Kámen je vytesaný
do podoby mělké mísy s malým otvo-
rem na dně prohlubně.
Stavba byla dokončena
roku 1953. Spodní stavba
je betonová s kamenným
obkladem, nosná kon-
strukce ocelová. Most
s šesti pilíři je dlouhý té-
měř 236 m a ční do výšky
23,6 m. Oblouk má polo-
měr 300 m.
Most
vDolní Libochové
Vysoký most
Kolomazný
kámen
Železniční most na Františkově
ve VelkémMeziříčí
Železniční most v Potokách 1.
u VelkéhoMeziříčí
Železniční most v Potokách 2.
u VelkéhoMeziříčí
33
34
35
12
13
(16,5 km)
31
(3 km)
32
(4 km)
36